Totul despre redactare articole optimizate
Cand vine vorba despre redactare articole optimizate, in primul rand trebuie sa fie foarte clara notiunea de „optimizare”. Aceasta reprezinta diverse tehnici si mijloace care imbunatatesc un articol, adica il fac vizibil pentru motoarele de cautare precum Google, de exemplu. Asadar, un articol optimizat presupune sa lucrezi pe el, si sa il corectezi astfel incat sa se pozitioneze cat mai sus pe prima pagina Google. Este dovedit faptul ca utilizatorii acceseaza in mare parte doar primele doua, trei titluri care le apar in momentul cautarii de informatii online despre un anumit subiect.
Redactare articole optimizate – cum o faci?
Ideea de articole optimizate pentru motoarele de cautare respecta cateva principii, si anumite cerinte, de la continut important, unic, si relevant pentru cititori, pana la folosirea unor cuvinte cheie extrem de precise. Informatia este transmisa, si procesata in mediul virtual prin redactare articole optimizate, fiind transpusa ulterior in topul motoarelor de cautare (prima pagina Google) sub forma de raspuns.
Pentru a gasi cele mai potrivite cuvinte cheie care sa reprezinte exact ceea ce vrei sa transmiti prin redactare articole optimizate, te poti folosi de anumite tool-uri de planificare a cuvintelor cheie – este bine sa fii atent cand alegi un astfel de tool, pentru ca doar unele dintre ele sunt gratuite. Daca optezi totusi pentru un tool gratuit ar trebui sa iei in considerare, si faptul ca exista unele facilitati pe care ar putea sa nu ti le ofere pentru identificarea exacta a cuvintelor cheie de care ai nevoie.
Alegerea cuvintelor cheie este vitala pentru redactare articole optimizate, pentru ca joaca un rol important in domeniul promovarii continutului specific unei activitati. Cuvintele cheie se bazeaza pe modul in care se comporta utilizatorii la cautare, si pe expresiile specifice pe care le introduc pentru a gasi cele mai relevante raspunsuri in domeniile lor de interes. Din acest motiv, inainte de redactare articole optimizate este bine sa identifici sintagmele si cuvintele cheie pentru tema aleasa, inclusiv introducerea lor in text intr-un mod natural.
Odata ce ai trecut de aceasta etapa, te poti focusa exclusiv pe redactare articole optimizate, ceea ce inseamna creare de continut calitativ, nu doar cantitativ. Este nevoie sa te apropii de utilizator, sa intelegi nevoile si cerintele acestuia, iar ulterior sa scrii texte care sa ii ofere solutiile dorite. De multe ori, cititorii apreciaza mai mult articolele care se adreseaza direct nevoilor lui, care genereaza empatie, intelegere, corectitudine, si sinceritate decat articole lungi, pompoase, respectiv supraoptimizate.
Tehnici de redactare articole optimizate
Exista cateva tehnici specifice de redactare articole optimizate pe care ar trebui sa le aplici pentru a crea texte de calitate. Subiectul pe care il alegi pentru un articol poate face diferenta daca faci un research aprofundat – te va ajuta sa descoperi ce teme sunt de interes pentru publicul tau tinta, iar utilizarea cuvintelor cheie contribuie la popularitatea articolelor pe nisa ta de activitate.
Titlurile alese pentru redactare articole optimizate sunt considerate ca fiind prima interactiune a cititorilor cu textele tale. Ele sunt cele care ofera prima impresie, asadar este extrem de important sa fie scrise simplu, dar convingator. Totodata, trebuie sa evidentieze beneficiile principale pe care il prezinta materialele tale. Astfel, traficul organic nu va intarzia sa apara.
Informatiile prezentate prin redactare articole optimizate ar trebui sa fie mereu de actualitate, iar acest lucru se numeste continut evergreen. Astfel, te asiguri ca articolele tale vor fi accesate si peste un an, sau doi. Informatiile ar trebui sa fie prezentate intr-un mod atractiv, dar util pentru cititori – sa gaseasca raspuns la toate intrebarile pe care le au citind continutul creat de tine.
In topul de redactare articole optimizate se regasesc cateva tipuri de continut care atrag trafic organic, sunt accesate constant, si sunt vizibile pentru motoarele de cautare. Acestea sunt de tip „cum sa”, „stiati ca”, „de ce sa faci/sa nu faci”, s.a.