Intrebari si raspunsuri despre content writing
Cu siguranta exista foarte multe intrebari la care iti doresti sa ai un raspuns, mai ales daca esti pasionat de scris si te afli la inceput de drum. Tocmai de aceea, pentru inceput ar fi bine sa retii ce inseamna acest domeniu atat de des intalnit in zilele noastre.
In caz ca te-ai intrebat ce presupune acest domeniu insa nu ai citit niciun articol pana in prezent, ei bine, pregateste-te sa intelegi totul.
Intrebarile despre content writing: ce, cum, cine, de ce si cand?
Daca vrei sa stii cine poate deveni content writer, raspunsul este simplu – oricine isi doreste acest lucru. Asemeni copywriterilor, nu este nevoie de o diploma sau de o calificare oficiala pe care ar trebui sa o ai pentru a deveni un editor de continut sau un content writer.
Oricine poate sa indeplineasca pretentiile si obiectivele clientului in ceea ce priveste continutul dorit, poate deveni un content writer.
Totusi, pe piata intalnim o multime de persoane care nu au nicio legatura cu acest domeniu, insa promit marea cu sarea, ca te vor initia in marketing si te vor ajuta sa inveti tot ceea ce tine de taina scrisului.
Chiar daca aceste cursuri pot fi interesante si utile pentru toti cei aflati la inceput de drum, adevarul este ca nu ar trebui sa te bazezi doar pe acestea pentru a invata sa devii content writer, mai exact copywriter. Acestea sunt doar niste accesorii care te pot ajuta, in functie de cine te invata.
Colaborarea cu o agentie de content writing iti va oferi rezultatele pe care ti le doresti!
Insa, daca iti doresti sa devii foarte bun, nu exista nicio minune la care sa apelezi sau o scurtatura pe care sa mergi. Trebuie doar sa scrii. Putin, mult, bun, interesant, nu are importanta.
O agentie de redactare articole reprezinta cea mai buna solutie pentru afacerea ta, fara indoiala!
Daca ne referim la content writeri, avem urmatoarele situatii:
- Omul care este bun la toate: Aici discutam despre freelance content writeri sau content writerii din agentii – Acestia scriu despre diverse domenii, fara sa fie specializati pe un anumit subiect, deoarece sunt oameni care lucreaza cu mai multi clienti. Daca vrei sa optezi pentru aceasta varianta, ar fi bine sa te obisnuiesti sa scrii dimineata despre accesorii sportive iar seara despre uleiuri esentiale, fara sa te enervezi.
- Content writerii specializati: Ne referim la oamenii din mediul online care se ocupa de nisele specifice si scriu despre acestea: tehnologie, sport, fashion, etc. Daca te tenteaza aceasta varianta, o poti alege fara grija, mai ales daca ai cunostinte despre un anumit subiect si iti face placere sa il abordezi in scris.
O alta intrebare frecventa despre content writing: Ce este si care este scopul sau?
Ei bine, copywriting-ul si content writing-ul pot fi doua fatete de la aceeasi moneda. Doua parti care se aseamana mult, ambele avand la baza scrisul. Acestea insa difera prin beneficii si scop, daca le folosesti ca parte dintr-o anumita strategie sau doar pentru atingerea unor obiective.
Scopul final al copywriting-ului este vanzarea iar scopul final al content writing-ului este educarea, schimbarea perceptiilor si informarea consumatorilor in legatura cu un anumit produs sau serviciu.
Cand ne gandim la content writing, ne gandim automat la articole, recenzii, blog, postari, continut educativ sau de entertainment, special conceput pentru a capta si pastra atentia pe o perioada cat mai lunga, spre deosebire de mesajele mai scurte dar de impact ale copywriting-ului.
Asadar, content writing-ul este ideal sa se realizeze cu rabdare si atentie, deoarece rezultatele nu vor aparea imediat, insa vor fi peste masura asteptarilor daca faci fata. Un redactor de articole online face diferenta!
Cum isi face un content writer jobul? Este simplu!
Nu ai nevoie decat de laptop si de conexiunea la internet, cam atat.
O alta intrebare despre content writing: Unde pot sa ma angajez daca imi doresc sa devin content writer? Pot lucra de acasa?
Content writerii profesionisti sunt de cele mai multe ori angajati in agentiile de plublicitate, marketing sau de content writing si copywriting. Acestia lucreaza singuri si au multi clienti de care se ocupa in fiecare luna pentru diferite domenii, chiar daca apartin unei echipe mari.
Exista si content writeri care lucreaza pentru redactii sau publicatii online, fiind specializati pe o anumita nisa, avand ca scop sa devina din ce in ce mai buni pe nisa respectiva pentru a capata autoritate.
Daca ai de gand sa lucrezi pe cont propriu, poti deveni freelance content writer. Iti poti gasi un job pe upwork.com, Freelancer.com si nu numai.
Una dintre cele mai frecvente intrebari cu privire la content writeri se refera la curiozitatea multor persoane cu privire la necesitatea unui concent writer. Acestia isi doresc sa afle de ce este nevoie sa aloci parte din buget pentru astfel de servicii.
Raspunsul este foarte simplu, imaginea unui anumit brand depinde foarte mult de cantitatea continutului pe care il libreaza dar si de reputatia pe termen lung.
Asdar, daca ai gresit in calitate de copywriter cu un mesaj scurt neinspirat, nu este atat de grav. Insa un articol scris prost lasa o amprenta pe termen lung, este vizitat de o multime de oameni si ramane acolo.
Mai mult, articolele si postarile informative sunt menite sa le ofere oamenilor o cale simpla de a patrunde in nucleul brandului, de aceea ar trebui sa fie scrise de cineva care sctie cum sa prezinte imaginea potrivita.
Daca detii un brand sau reprezinti brandul altei persoane, mai mult ca sigur ti-a trecut prin cap intrebarea, cand sa apelezi la un content writer si cand ai nevoie de asemenea servicii?
Simplu – Cu cat mai repede, cu atat mai bine! Un content writer trebuie sa fie prezent inca de la bazele brandului. Ar fi ideal ca acesta sa lucreze in acelasi timp cu un copywriter pentru stabilirea vocei brandului.
Serviciile unui content writer sunt esentiale, chiar daca multe branduri neglijeaza postarile informative de pe retelele sociale.
Aceasta strategie vine la pachet cu o multime de avantaje.
Content writerul apropie publicul tinta de brand si il determina sa sustina brandul la un nivel profund.
Asadar, acestea sunt in linii mari informatiile pe care ar trebui sa le ai in vedere in legatura cu tot ceea ce tine de content writing.