Continutul si optimizarea SEO – importanta, beneficii, riscuri
SEO (Search Engine Optimization) reprezinta modalitatea prin care site-ul web creat este bine optimizat, are o viteza buna de incarcare, are texte originale, de calitate si cuprinde atat linkuri interne, cat si linkuri externe, care duc, evident, la o evolutie treptata.
Este foarte important ca site-ul tau sa fie optimizat SEO pentru a putea castiga tot mai multa popularitate si incredere in ochii clientilor si cititorilor care te asista activ la procesul de dezvoltare. Este posibil ca la inceput sa te asiste un numar mic de potentiali clienti, insa este important sa evoluezi treptat si sa castigi increderea vizitatorilor, transformandu-se, astfel, in vizitatori si clienti fideli. Daca cresti rapid, neavand o baza clara de cititori care sa te sustina, este posibil sa ti se creeze falsa impresie de popularitate, iar realitatea sa fie alta, una dezamagitoare.
Care este importanta continutului in procesul de evolutie al site-ului tau web?
Continutul este cel care te ridica sau te scade, in functie de cat de bine este optimizat sau nu. Daca ai un continut de calitate, original, optimizat SEO si care sa atraga publicul tinta cu informatii interesante, motoarele de cautare iti vor repozitiona site-ul pe un loc mai vizibil care sa ofere viitorilor clienti mai multa incredere in serviciile pe care le oferi. Daca ai un continut care nu respecta regulile impuse de SEO, care sa nu starneasca interesul publicului tinta si care sa nu fie original, directia site-ului tau web este sigura, si anume in jos.
Nu este usor sa intretii un site web cu articole proaspete postate constant, insa si satisfactia este mai mare atunci cand vezi ca ai reusit de unul singur sa gestionezi atat de multe taskuri.
Exista vreo limita de cuvinte pentru articole? Daca da, care este?
Cand esti la inceput, se recomanda sa scrii articole de peste 500 de cuvinte si, dupa ce evoluezi, numarul cuvintelor pe articol poate ajunge chiar la 1000. Un articol de mai multe cuvinte este mai usor de optimizat si capteaza mai bine atentia cititorilor.
Pentru o optimizare SEO cat mai eficienta ce subiecte se recomanda sa fie abordate?
Subiectele care trebuie sa fie abordate sunt cele care au in vedere serviciile si produsele pe care le ai de oferit, nu exista un subiect standard. Insa, fii atent sa delimitezi foarte bine tema subiectului ales, pentru ca aceasta este cea care ramane cel mai limpede in mintea clientului sau a cititorului. Si, intotdeauna, abordeaza subiecte care sa prezinte un real interes pentru urmaritorii tai. Pentru a-ti da seama ce ii intereseaza mai mult, verifica-le intrebarile si creeaza articole explicative si informative.
Pot sa pun orice cuvinte-cheie vreau sau trebuie sa ma ghidez dupa anumite criterii?
Intreaga optimizare SEO se bazeaza pe ghidarea dupa anumite criterii, nimic nu este lasat la intamplare, asa ca si acest aspect trebuie sa urmeze o serie de principii.
Inainte de a scrie propriu zis articolul, poti scrie pe Google cateva cuvinte-cheie reprezentative pentru subiectul ales. Daca acele cuvinte se regasesc in multe locuri, ba chiar si in titlurile unor articole, inseamna ca prezinta interes si te-ar ajuta. Daca nu, alege altele mai reprezentative. Incearca sa gandesti ca un client. Intreaba-te: Eu daca as avea nevoie de acest lucru, cum as fi tentat sa caut?