Continut pentru site – Ce presupune?
Inainte de a expune care ar fi pasii de urmat pentru creare continut site trebuie sa ne familiarizam putin cu aceste concepte.
Ce este un site?
Site-ul sau denumirea pe folosita mai des, site-ul web, reprezinta o grupa de pagini web multimedia, accesate prin intermediul Internetului de catre orice persoana. Site-urile pot fi de mai multe feluri, incepand de la site-uri de prezentare pana la cele de tip portal, blog, forum.
Care este continutul site-ului?
Daca la inceputul „vietii” continutul era reprezentat doar de text si link, acum acesta a devenit mult mai complex incluzand astazi imagini, sunete, video-uri, animatii si multe altele. Daca esti din domeniul afacerilor, trebuie sa stii ca acest continut de site este cel mai important instrument pe care il poti utiliza pentru a realiza stategia de marketing si a comunica clientilor despre afacere.
Tipuri de continut
Unul dintre cele mai importante, sau chiar il putem numi cel mai important, este continutul scris. De ce spun asta, pentru ca numarul de cuvinte de pe pagina unui site va reprezenta pozitia sa de cautare in Google. Cu cat ai mai multe cuvinte pe pagina, indicat ar fi peste 700, cu atat succesul sa fii mai vizibil va creste. De obicei continutul scrie al unui site web este reprezentat de o descriere a unui produs pe pagina de destinatie, studii de caz, rapoarte, carti electronice si multe altele.
In ceea ce priveste continutul grafic, el este creat din fotografii, infografice, imagini de marca dar totodata, sunt insotite de continut scrie sau video pentru a le fi mai usor oamenilor sa vizualizeze ce reprezinta afacerea ta.
Ultimul tip de continut este cel video si audio, considerate si ele foarte valoroase fiind reprezentate de videoclipuri explicative, podcasturi si chiar muzica.
Acum ca am pus la punct cateva notiuni de baza, trebuie sa vedem care sunt pasii spre reusita unui bun continut de site.
1. Cine este audienta ta?
Chiar daca site-ul web iti apartine si este creat de tine asta nu inseamna ca l-ai realizat pentru tine. L-ai creat pentru un public, pentru a le impartasi ceva, iar daca asta nu este adevarat atunci nu il mai publicai, nu? Misiunea lui a fost si trebuie sa fie bazata pe ajutarea publicului sa invete despre tine sau despre produsul sau serviciul tau. Trebuie sa-l ajuti sa isi atinga scopul sau nevoile. Indiferent de tipul de site, blog sau afacere, este necesar sa ai in vedere aceste lucruri.
2. Ce am scris aici?
Da, aceasta intrebarie trebuie evitata mereu, indiferent de ce site web alegi sa faci. Oamenii se plictisesc rapid daca le dai ceva de citit de asta te sfatuiesc sa faci totul sa fie lizibil, aerisit, usor de inteles si pe limba tuturor.
3. Totul se bazeaza pe text
Nu face niciodata greseala de a utiliza in site doar text. Tu poti petrece timp pe astfel de site-uri pline de sus pana jos cu text? Bine, exista si exceptii dar te sfatuiesc sa nu te bazezi pe asta. Opteaza pentru un mix de media. Imbina utilul cu placutul, adauga imagini sugestive, vedo-uri, animatii, grafice, orice crezi ca publicul va aprecia. De multe ori aceste elemente pot fi chiar surse de inspirati pentru cititorii nostrii sau chiar una de amuzament, unde este cazul.
- Interactivitate
Indiferent de ce actiuni vrei sa faca vizitatorii site-ului asigura-te ca acele actiuni sunt vizibile si scoase in evidenta printr-un „call to action” clar si concis. Daca vrei ca cineva sa comenteze un articol sau orice altceva spune-i asta la sfarsit, indruma-l spre sectiunea de comentarii si fa-o si pe ea vizibila.
- Nu uita de optimizare SEO
Daca iti doresti ca site-ul tau sa ajunga rapid si usor la oameni, un timp de research nu ar strica. Pentru a scrie un continut optimizat pentru SEO trebuie sa observi si sa stii ce cauta publicul, care sunt cuvintele si termenii cheie pe care ei ii vor si ii cauta. Doar prin introducerea lor in text vei reusi sa atragi atentia motoarelor de cautare pentru a te scoate in evidenta.
Sper ca acesti 5 pasi sa iti fie de folos sa construiesti un continut de site bun pentru audienta ta.