Content writing-ul in Romania
Faptul ca suntem talentati in ale scrierii si putem deveni cu usurinta scriitori, pardon content writer-i, nu cred ca mai este un secret pentru nimeni. Cu siguranta toti avem, acolo undeva, o samanta de talent si asta datorita faptului ca, scriitorii mari de dinaintea noastra au avut grija sa ne lase cele mai bogate si vaste opere de arta, ajutandu-ne si pe noi, de ce nu, sa le calcam pe urme. Cum in Romania, cererea pe piata serviciilor de content writing este din ce in ce mai mare, hop, au inceput sa apara si ofertele pe masura, fie ca ai experienta, fie ca nu.
Ca si content writer, vei fi scriitor de continut si va trebui sa oferi articole optimizate SEO si de foarte buna calitate, pornind de la povesti reale, al caror text sa fie bine studiat si…unic. Asta inseamna ca, in momentul cand vei interactiona cu clientul, va trebui sa il intelegi, caci, in articol ii vei evidentia povestea. Continutul textului va trebui sa il scrii correct, atat din punct de vedere gramatical, cat si ortografic, si vei face in asa fel incat, sa atragi atentia asupra acelui text, ce va fi usor de citit si inteles, folosind pur si simplu un titlu sugestiv si relevant.
Daca vrei, poti sa urmezi cursuri de content writer, dar din moment ce ai dorinta, esti dornic sa inveti si iti faci in permanenta un refresh continuu, sansele de a deveni un content writer de success, sunt din ce in ce mai mari. Colaborarile frumoase si lungi, cu siguranta iti vor suplimenta frumusel veniturile.
Insa, daca vei dori sa devii un adevarat profesionist pe piata serviciilor de content writing din Romania, va trebui sa faci un oarecare efort financiar, pentru ca vei urma un curs intensiv de SEO, vei frecventa cursuri pentru scriere creativa, vei invata si vei citi in fiecare zi si, de asemenea, vei cauta cele mai bune surse pentru documentare. Iar daca mai punem la socoteala si faptul ca, tendintele pe piata se schimba mereu, cerintele referitoare la SEO la fel, si chiar, si oamenii is schimbatori, va fi imperios necesar sa inveti permanent pentru a tine pasul cu nevoile si cerintele acestora, deci intr-un cuvant, sa te update-zi ori de cate ori va fi nevoie, aspect care il vei adauga pe lista de investitii. Astfel, devenind un redactor de articole experimentat, ai sa ceri un pret pe masura, caci pe langa investitia financiara de mai sus, ai sa ei in calcul si facturile aferente energiei electrice pe care le platesti, la care adaugi hrana ce iti asigura existenta, precum si faptul ca traiesti in Romania, unde cu totii stim, ca aici traitul…costa.
Avand in vedere ca iti vei oferi serviciile de content writing ca un profesionist in adevaratul sens al cuvantului, va fi necesar sa realizezi aceasta perfectionare, indiferent de cate ori o va cere acest lucru.
Cercetarea, schitarea articolului, scrierea efectiva a acestuia, editarea si distribuirea sunt pasi care trebuie luati in considerare de catre orice scriitor de continut, indiferent de natura acestuia, fie ca este general, fie ca este tematic.
De ce ai nevoie de un scriitor de continut?
De exemplu, in momentul in care ai o afacere on-line, continutul reprezinta coloana vertebrala a acelei afaceri, caci va trebui sa fie in acelasi timp, atat unul de calitate, cat si unul de „business”, care sa atraga atentia publicului tinta. Materialele create de scriitor, stilul si tonul folosit, vor reflecta modul in care compania ta ii va ajuta pe de o parte pe cititori, si, pe de alta parte, va face ca ea, sa fie aleasa de catre acestia in detrimentul concurentei. Cu cat specialistul are o aprofundare mai mare a subiectului ce trebuie descris, cu atat provocarea majora va fi mai mare, caci va trebui sa asigure credibilitatea in on-line a afacerii tale. Redactorii vor face studii luand in considerare cuvintele cheie de pe motoarele de cautare, si asta, in functie de domeniul de activitate al companiei tale, anticipand totodata felul informatiilor de care are nevoie publicul ce se doreste a fi atras.
Content writer-ul este cel care creeaza continutul pentru un blog, dar si pentru diverse articole si comunicate de presa, descrieri ale produselor, etc. Acesta are rolul de a atrage cumparatorii unui anumit brand si de a realiza promovarea acestuia pe baza informatiilor pe care le ofera in mod gratuit. Cu cat informatiile oferite, vor fi la obiect, cu atat publicul le va considera ca provin de la experti. Numarul clientilor va creste daca, pe baza continutului de calitate publicat constant, site-ul va deveni acea sursa de informatii ce va face referire la un domeniu anume, acesta fiind concret, scopul oricarui afaceri de succes.
Prin urmare, content writing-ul este considerat un jurnalism digital, ce ajuta la informarea si educarea cititorilor.