Content writing si necesitatea unui blog

Fiecare dintre noi am avut la un moment dat un jurnal in care ne scriam tot ce se intampla in decursul unei zile, si trebuie sa recunoastem, ca nu stiam cum sa il ascundem mai bine ca sa nu fie gasit, dar mai ales citit de careva din jur. Acum traim intr-o lume diferita, in care lucrurile stau cu totul altfel si din contra, nu stim cum sa atragem atentia mai bine asupra noastra. In momentul in care ne dorim acest lucru, este timpul pentru a ne face cunoscuti si pentru a ne crea un… blog, care nu este altceva decat tot un jurnal, dar pe care, de data aceasta, singuri il punem la dispozitia tuturor celor care vor sa il citeasca.
In acest blog se regasesc de obicei video-uri si fotografii si prin intermediul lui, oricare dintre noi poate da frau imaginatiei, caci putem povesti orice intamplare petrecuta si traita de noi, putem impartasi din cunostintele noastre si de ce nu, ne putem da cu parerea asupra unui lucru. Este cumva tot un fel de Facebook, caci articolele noi apar primele, restul aparand cronologic in josul paginii. Insa, pentru a atrage cu un continut cat mai savuros, trebuie sa apelam la sfaturile unui specialist, si care, de ce nu, sa „conduca din umbra” si sa modeleze scrierea textului, adica la un … blogger. Daca esti priceput si le ai cu jonglarea cuvintelor si a textelor, nu trebuie sa apelezi la specialisti, din contra, poti sa spui ca deja faci parte din asa numita „blogosfera”.
Blog-urile pot fi generale si sunt cele in care, de regula, poti scrie despre orice doresti, spre deosebire de cele tematice, care sunt dedicate de exemplu dezvoltarii personale, sanatatii, sportului, bucataritului, negocierii, dietei, calatoriilor, finantelor, etc., si asta, în functie de cat de bine informat esti. In zilele noastre, aceasta este cea mai buna metoda prin care specialistii, jurnalistii, politicienii, autorii, scriitorii, precum si alte categorii isi expun parerile si comunica diverse lucruri.
Diferenta dintre un site si acest jurnal personal
Este data doar de abordare, caci, se poate posta si pe unul si pe celalalt. Daca un blog este un jurnal cronologic, un site se aseamana mai mult cu un showroom, in care ai la vanzare cate ceva. Din punct de vedere practic, blog-ul functioneaza ca si un site personal.
In ceea ce priveste diferenta dintre un blogger si un content writer, stim sigur ca ambii scriu articole originale si pline de creativitate, dar in timp ce blogger-ul are deplina libertate in a scrie si nu tine cont de reguli, content writer-ul redacteaza doar articole SEO.
Acum ca ne-am lamurit cu diferentele astea intre termeni, sa vedem cand e momentul sa apelam la serviciile de content writing….pentru blog
Atunci cand ne creem un „web” unii dintre noi si-l fac doar de dragul de a-l avea si cu scopul de a-si exprima doar opiniile, altii insa, vor sa il valorifice in mai multe feluri si atunci, cu siguranta au nevoie de serviciile unui specialist care sa ii indrume. Scriitorul specializat in scriere continut pentru blog, te ajuta sa identifici mai intai motivul pentru care il vrei, scopul crearii si beneficiile pe care vrei sa le obtii de pe urma crearii acestui jurnal personal. Toate blog-urile si autorii acestora fac parte tot din „blogosfera”.
Practic, apelam la sfaturile si serviciile unui blogger specializat, atunci cand ne dorim ca jurnalul sa fie privit ca:
- Un instrument din care sa faci bani – de exemplu, ca blogger esti platit de companii in functie de vanzarile unui articol postat
- Un instrument prin care sa comunici – te faci cunoscut si poti fi gasit cu usurinta, iar ideile tale private devin publice si sunt aduse la cunostinta tuturor
- Un instrument prin care sa faci promovare – pe „web log”-ul tau, poti sa promovezi atat serviciile pe care le oferi, cat si serviciile unei companii pe care vrei sa o faci cunoscuta si al carei reprezentant esti
- Un instrument de expertiza – blog-ul poate fi creat si dezvoltat cu scopul de a se consolida expertiza pe o anumita zona (sanatate, gradinarit, etc)
- Un instrument prin care sa aduci valoare – ca blogger nu esti interesat de bani sau de reputatie, ci doresti sa impartasesti tuturor cunostintele si informatiile detinute
Deci, in functie de ceea iti doresti, blog-ul te poate ajuta fie sa infiintezi o comunitate, fie sa obtii venituri, care de cele mai multe ori sunt semnificative.
Retine, ca daca ai un titlu atragator de la bun inceput, care reuseste sa starneasca curiozitatea si sa si capteze atentia cititorului si a publicului tinta dorit si, de asemenea, sa si transmita un mesaj care sa fie inteles inclusiv de cititorii care nu au rabdare sa citeasca informatia pana la capat, cu siguranta vei avea un blog interesant si captivant.