Content writing ca parte esentiala in promovarea online
Odata cu avansarea tehnologiei content writing-ul a devenit o componenta esentiala a strategiei de marketing a interprinderilor. Omenirea face pasi tot mai mari spre digitalizare, astfel incat scriitorul de continut isi revendica un rol din ce in ce mai semnificativ, el fiind liantul dintre multitudinea de informatie ce trebuie distribuita si potentialii receptori ai acesteia.
Ce este content writing-ul?
Cuvintele sunt cele care, puse intr-o combinatie fericita, pot avea impact asupra oamenilor. Acestea pot genera emotii, stari, si de asemeni, pot influenta luarea deciziilor.
Scrierea de continut este procesul de planificare, scriere si editare a continutului web in scopuri de marketing digital. Obiectivul principal fiind ajungerea la un public tinta care sa fie receptiv la mesajele elaborate.
Content writingul se refera la scrierea de texte pentru bloguri, publicatii online, postari pe retele sociale, descriere de produse, e-mail marketing etc. Orice prezenta in mediul online are nevoie de acest tip de continut.
Beneficii ale content writing-ului
-
Boost in motoarele de cautare (SEO)
Continutul unic si de inalta calitate este cea mai importanta cerere a motoarelor de cautare. Un text bine scris si optimizat poate asigura un loc fruntras in cautarile google.
Cele ce fac diferenta sunt titlurile, subtitlurile si meta-descrierile. Insa, trebuie acordata atentie sporita formularii textelor, pentru a nu cadea in capcana de a le scrie pentru google. Sa nu uitam ca publicul tinta este reprezentat de oameni reali.
-
Cresterea numarului de utilizatori
Dupa cum am spus mai sus, cuvintele pot starni emotii, ceea ce insemana ca un text atractiv, va determina cititorul sa revina pentru a se bucura din noua de acea emotie simtita. Indiferent care e metoda prin care se apasa butoanele emotionale, in final conteaza ca emotiile starnite sa fie pozitive.
-
Stabilirea credibilitatii
Un site actualizat sau unde se posteaza constant arata grija fata de utilizatori. Acestia isi vor putea lua doza de informatie, stabilindu-se treptat increderea in serviuciu/produs, care duce la loialitatea consumatorului.
-
Indeamna pasnic utilizatorul spre a actiona
In marketing, call to action reprezinta o incurajare a utilizatorului spre a face o actiune, cum ar fi un buton “Adauga in cos”, de exemplu. Content writer-ul poate face astfel de indrumari, intr un mod neagresiv, scopul fiind acela ca utilizatorul sa faca urmatorul pas pe care marketer-ul si l doreste.
-
Cresterea vanzarilor
Daca utilizatorul experimenteza emotii pozitive, inseamna ca increderea sa in produs/ serviciu va creste semnificativ. Chiar daca nu va efectua achizitia pe loc, aceasta va ramane o varianta pentru viitor. Putand reveni oricand pentru a cumpara.
-
Diferentierea fata de concurenta
Cu totii stim ca nu este de ajuns doar sa atragi atentia, ci mai mult de atat, trebuie sa stii cum pastrezi focusul pe tine sau pe ceea ce oferi. Astfel incat, un content writer bun va sti cum sa mentinta interesul audientei viu.
Principalele skill-urile ale unui content writer
Comunicarea. Sunt necesare abilitati de comunicare eficienta pentru a putea transmite ideile intr-un mod curat, coerent si care sa fie pe intelesul unei largi audiente.
Research. Abilitatea de a gasi informatii si de a stabili veridicitatea acesteia, abilitate care este esentiala pentru a nu dezinforma audienta, ceea ce ar duce la pierderea ei intr-un final.
Rezolvarea de probleme. A reusi sa gasesti solutii atunci cand pare ca nu exista nicio portita de iesire.
Creativitate. Textele trebuie sa fie adaptate domeniului sau scopului pentru care sunt create, astfel incat content writer-ul trebuie sa stie cand sa fie jovial in cuvinte, si cand sa se foloseasca de o abordare formala, de exemplu.
Un content writer bun trebuie sa cunoasca si cateva din tainele psihologiei umane, pentru a putea intui nevoile oamenilor. Satisfacand sau chiar depasindu-le asteptarile, acestia vor ramane loiali serviciului/produsului.