Ce avantaje ofera advertorialele platite?
Povestile, informatiile, raspunsurile la intrebari si noutatile pot fi toate instrumente de marketing extrem de puternice. Aceste instrumente pot sa ofere o imagine clara si interesanta asupra unui produs sau asupra unui serviciu, dar si realista, in acelasi timp. Acest tip de metode poarta numele de advertoriale.
Advertorialele reprezinta o forma de publicitate care implica furnizarea de informatii despre un anumit produs sub forma unui articol. Mai exact, sunt articole platite, interesante si atractive, care contin sfaturi utile, cu scopul de a promova un produs, un serviciu sau un brand și de a creste pozitia unui site in motoarele de cautare.
Advertorialele pot fi prezentate sub forma de poveste, interviu, reportaj, stire sau recenzie si sunt o alternativa eficienta la reclamele publicitare sau bannere. Reprezinta un miloc inteligent de a comunica informatiile cele mai importante legate de un produs sau un serviciu.
Advertorialele platite imita, de obicei, stilul editorial al unei publicatii, adica modul in care sunt scrise titlurile, tipul de font folosit, aspectul și imaginile. Adesea, ele reusesc sa atraga atentia cititorului spunand o poveste care se bazeaza pe problemele sau nevoile unui cititor si apoi descriu modul in care un produs sau serviciu poate rezolva problema. Un astfel de articol se incheie de cele mai multe ori cu un apel la actiune, care informeaza cititorul cum si de unde poate achizitiona produsul sau serviciul mentionat.
Continutul online orientat spre SEO cuprinde o serie de cuvinte cheie amplasate strategic in structura articolului, dar si link-uri directe spre site-ul clientului. In general, in advertorialele SEO se inserareaza link-uri care trimit spre site-uri renumite, pentru a induce motoarelor de cautare ideea ca site-ul clientului este unul de incredere.
In momentul de fata, advertorialele platite sunt considerate cel mai puternic instrument de link building. Fiecare link este plasat in mod organic intr-un articol original si de calitate, care este redactat pentru a oferi relevanta textului si pentru a se potrivi audientei site-ului pe care urmeaza să fie publicat. Daca sunt redactate de catre un agent de publicitate, aceste articole pot genera link-uri stabile pe o perioada indelungata de timp si pot mentine o pozitie avansata in lista motoarelor de cautare. Advertorialele platite sunt extrem de populare pentru ca pot urca un site in clasamentul motoarelor de cautare, fiind in mod automat considerat relevant.
Articolele de tip SEO genereaza mai multe raspunsuri pozitive la un „apel la actiune” direct. In plus, cititorii ce reactioneaza la un advertorial sunt mai bine informati asupra produsului pe care urmeaza sa il achizitioneze. Un astfel de advertorial poate sa fie realizat de un scriitor bun, care sa prezinte punctele forte cititorilor, astfel incat acestia sa cunoasca deja o buna parte din beneficiile produsului sau serviciului pe care il oferiti prin intermediul mesajului pe care ati ales sa-l transmiteti, indiferent de tipul lui.
Advertorialele pot aduce beneficii unei campanii de optimizare SEO, se bucura de credibilitate in randul publicului, insa doar daca sunt de calitate, bine construite, plasate pe un site cu notorietate si respecta normele morale, dar si cele sugerate de Google. Un advertorial bun nu afirma clar ca un agent de publicitate a facut postarea, dar nici nu ascunde acest fapt. Un material publicitar ar trebui sa ofere acelasi continut de inalta calitate ca o postare pe blog sau un videoclip, dar sa puna in lumina produsul promovat.
Advertorialele platite le ofera cititorilor informatii pretioase si le castiga aprecierea si increderea, iar publicarea pe site-uri web relevante si respectate va face minuni pentru pozitia unui site in clasamentul motoarelor de cautare. Reclamele publicitare pot condimenta o strategie de marketing de continut si pot creste comunitatea membrilor interesati de o anumita marca.