Agentie de content writing sau freelancer – pe cine ar fi mai indicat sa alegem?

Cand dezvoltam o afacere si o trecem in sfera web, apoi ne hotaram sa apelam la un specialist in continut web, apare adesea intrebarea: pe cine sa alegem intre o agentie de content writing sau un freelancer? Bineinteles ca sunt mai multe variabile care influenteaza aceasta decizie, cum ar fi costurile, volumul de lucru, tipul activitatii desfasurate.
Nu exista un raspuns clar pe aceasta tema, ci alegeri rezonabile pentru a se potrivi diferitelor nevoi ale companiilor sau clientilor.
Alegerea unui freelancer este in primul rand o chestiune de pret
Nu puteti vorbi despre o alegere atunci cand vine vorba de economisirea banilor. Da, un freelancer va fi intotdeauna mai competitiv pe piata decat o agentie de content writing. Credem insa ca acesta este cel mai rau motiv pentru angajarea unui freelancer. Daca sunteti in cautarea unei anumite calitati, optarea pentru un profesionist independent este sa cautati o expertiza si sa nu favorizati doar cel mai competitiv buget.
Agentia de comunicare: focus pe sprijin
Agentiile de comunicare au o modalitate semnificativa de a concura cu profesionistii independenti: oferind suport pe tot parcursul procesului de colaborare cu ajutorul unei echipe intregi, fiecare cu misiunea lui.
O agentie de content writing are in spate o intreaga echipa care lucreaza la acest subiect, care se pune la dispozitie pentru a satisface nevoile clientilor si pentru a-si urmari evolutia in timp. Este, de asemenea, o modalitate buna de a delega sarcini si de a asigura termenele limita si calitatea continutului livrat.
Acest lucru este linistitor si pentru oamenii care indeplinesc misiunea, deoarece acestia sunt sprijiniti in gestionarea proiectului. Acest lucru le permite sa dea 100% din capacitatea lor de productie in ceea ce au de facut.
Pentru o agentie de content writing, o recrutare buna este esentiala pentru a identifica expertiza in afaceri si abilitatile soft ale candidatilor. Aceasta se asigura ca ofera oameni cu adevarat competenti clientilor si astfel, clientii au la randul lor garantia unei munci bine facute. In plus, o agentie de content writing poate oferi training-uri periodice angajatilor si specializarea lor pe anumite domenii de interes pentru client.
Cel mai important punct de abordat in cazul alegerii unei colaborari cu un freelancer sau cu o agentie de content writing este natura misiunii/obiectul de activitate si nevoile in cauza.
Daca nevoile sunt multiple sau este vorba de o campanie de o anvergura mai mare, poate ar fi mai indicat sa apelati la o agentie de content writing. Insusi faptul ca acolo lucreaza o echipa de mai multi profesionisti va asigura ca proiectul va fi dus la bun sfarsit intr-un timp rezonabil.
Pentru unele companii, alegerea dintre a colabora cu un freelancer sau cu agentie de content writing va fi simpla si va fi deseori rezultatul unor experiente anterioare proaste cu unul sau altul dintre aceste tipuri de furnizori. Pentru altii, experienta va fi noua si alegerea poate parea complicata din diferite motive. Acesta este motivul pentru care este important sa cunoasteti avantajele si dezavantajele inainte de a va lansa proiectul web.
Agentia web este mai putin specializata intr-un domeniu si va oferi un spectru de servicii mult mai mare decat cel al unui freelancer, lucru acesta permitandu-i sa intervina pe diferite aspecte (crearea de continut, SEO, gestionarea retelelor sociale …).
Concluzia ar fi ca nu se poate stabili un model predefinit in alegerea dvs. In plus, nimic nu va impiedica sa solicitati o oferta de la un freelancer, precum si de la o agentie de content writing. Important e sa stiti foarte bine ce doriti, care este volumul de munca necesar si daca o investitie de acest gen este justificabila.